2021-05-31 06:48Pressmeddelande

Kunderna vinnare när Derome och BMS öppnar i Hässleholm

Derome och BMS flyttar in under samma tak och stärker erbjudandet i regionen.Derome och BMS flyttar in under samma tak och stärker erbjudandet i regionen.

Satsningen i Skåne tar nya kliv när Derome och BMS idag öppnar sin nya anläggning på Helsingborgsvägen. Ett heltäckande sortiment och effektiva logistiktjänster är några av de fördelar som kunderna kan förvänta sig.

- Det här blir ett lyft både för oss och kunderna i regionen. Med BMS får vi in en stark lokal spelare som är ledande inom arbetskläder, personlig skyddsutrustning och förnödenheter. Tillsammans med vår expertis inom trävaror, logistik och byggmaterial blir kunderna de stora vinnarna säger Joakim Lindén, platschef Hässleholm.

Allt under samma tak
För kunderna betyder detta att de får en leverantör med ett komplett utbud av bygg- järn- och industrivaror under ett och samma tak. Och en väl utvecklad logistik med järnvarubilar som rullar dagligen.

- Förenklat kan man säga att tidigare beställde kunderna virke från oss och skruv från BMS. Vi har redan nu fått indikationer att kunderna ser stora vinster med att kunna samordna beställningar och ha en kontaktväg in. Det gör deras vardag mer effektiv och det är något vi gemensamt strävar efter säger Joakim Lindén, platschef Hässleholm.

Liknande värderingar viktigt
Satsningen och sammanslagningen med BMS lovar gott inför framtiden och är ett bra exempel på hur viktigt det är med kulturen vid förvärv.

- BMS är precis som Derome ett entreprenörsdrivet familjeföretag med liknande värderingar. Med deras fokus på industrimarknaden och arbetskläder kompletterar och stärker vi erbjudandet ytterligare. Det här blir ett vinnande upplägg för alla parter säger Johan Winroth, vd Derome Bygg & Industri AB.

Anläggningen öppnar idag den 31 maj och kommer totalt sysselsätta 23 personer som servar yrkeskunderna i regionen.

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. År 2021 är vi 2500 medarbetare med en förväntad omsättning på 10 miljarder.

Johan Winroth
Johan Winroth