2021-05-17 07:15Pressmeddelande

Idag öppnar Derome ny bygghandel i Vara

Derome stärker sitt erbjudande i regionen genom att öppna ny bygghandel i Vara. Derome stärker sitt erbjudande i regionen genom att öppna ny bygghandel i Vara.

Derome är landets största familjeägda träindustri och satsar stort inom bygg- och industriverksamheten. Idag slår familjeföretaget ännu en gång upp dörrarna till en helt ny bygghandel, denna gång i Vara. – Nu stärker vi vårt erbjudande i regionen ytterligare, säger Johan Winroth, VD på Derome bygg & industri AB.

Derome har idag närmare 50 anläggningar i västra och södra Sverige och fortsätter expandera kraftigt på bygg- och industrimarknaden. Nu gör företaget entré i Vara med stora planer på att öka kännedomen och bli kundernas förstahandsval genom service, tillgänglighet och familjär kultur.

- Nu har vi ett komplett och starkt lag på plats. Vi har rekryterat nio ambitiösa medarbetare som är kunniga inom sina områden och har precis den inställning som Derome eftersträvar och som med service och engagemang förenklar arbetsdagen för våra kunder, säger Andreas Ekström, platschef på bygghandeln i Vara.

Helhetskoncept som lockar
Derome har ett unikt helhetskoncept för yrkeskunder med logistiklösningar, produkter och tjänster under samma tak. Med virkestillverkning i egna sågverk kan företaget erbjuda god tillgång på virke med hög och jämn kvalitet som byggkunderna uppskattar.

- Det är en stor fördel att äga och utveckla hela kedjan från skog till färdigt hus. Vilket innebär trygghet och enkelhet för våra kunder, det har genomsyrat företaget sedan det grundades för 75 år sedan. Vi är övertygade om att kunderna i Vara ska uppskatta den familjära kultur som är vårt signum, säger Johan Winroth, VD på Derome Bygg och industri AB.

Västergötland har blivit ännu grönare
Etableringen i Vara tar rygg på satsningen som Derome gör i Vårgårda där företaget har dubblerat lagerytan och underlättat med alla trävaror inomhus.

Andreas Ekström är platschef på bygghandeln i Vara.

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. År 2021 är vi 2500 medarbetare med en förväntad omsättning på 10 miljarder.

Johan Winroth
Johan Winroth