2020-11-10 06:01Pressmeddelande

Derome storsatsar i Vårgårda

Stor efterfrågan och signaler på fortsatt positiv marknad gör att Derome växlar upp i Vårgårda.Stor efterfrågan och signaler på fortsatt positiv marknad gör att Derome växlar upp i Vårgårda.

Derome ska växa genom förvärv och utveckling på orter där de redan är verksamma. Nu gör företaget en rejäl satsning i Vårgårda genom att dubblera ytan och förenkla logistiken – målet är att möta upp ett ökat behov från regionens byggkunder.

Stor efterfrågan och signaler på fortsatt positiv marknad gör att Derome växlar upp och dubblar befintlig anläggning.

- Det är en livskraftig region och vi ser stor efterfrågan av vårt erbjudande, säger Johan Winroth, vd Derome Bygg & Industri. Kompetensen hos våra medarbetare, i kombination med våra produkter och tjänster är ett vinnande koncept som förenklar kundens vardag.

Större utbud och smidigare logistik
Första steget är att utöka befintliga lokaler, för att sedan utveckla dem för att bättre tillgodose kundernas behov. Målet är att vara klara till årsskiftet.

- Under hösten anpassar vi fastigheten för att erbjuda ett större sortiment och enklare flöde för kunderna, säger Johan Winroth. Bland annat finns mer material inomhus och alla våra trävaror under tak.

Del av en större satsning
Utvecklingen i Vårgårda är en del av en större satsning där Derome öppnar nytt och breddar sitt geografiska erbjudande, samtidigt som de utvecklar sin verksamhet på orter där de redan har verksamhet.

- Vi har haft en fantastisk utveckling under flera år och vi ser inga tecken på avmattning. Bygg- och industrimarknaden går fortsatt starkt och kunderna värdesätter vårt lokala engagemang, kombinerat med marknadens bästa koncept.

Derome har idag 47 bygg- och industrivaruanläggningar, från Tanumshede, längs västkusten, Skåne, Småland och Blekinge.

Derome är idag Sveriges största familjeägda träindustri, det har vi blivit genom att hela tiden tillgodose kundernas behov. Vi har sex affärsområden, som samtliga bedriver utveckling och utmanar rådande normer. Vi verkar inom hela kedjan från skog till färdigt hus och har genom våra affärsområden en unik bredd av spetskompetens. Idag är vi 2300 medarbetare och beräknas omsätta 8,5 miljarder kronor under 2020.

Johan Winroth
Johan Winroth