2022-02-11 11:48Pressmeddelande

Derome topp 3 när bästa bostadsprojekt utses

Projektet Silverpilen från Derome blir topp tre i NKI-undersökning från Prognoscentret. Projektet Silverpilen från Derome blir topp tre i NKI-undersökning från Prognoscentret.

När Prognoscentret presenterar nöjd-kund-index för 2021 tar Derome en hedrande tredjeplats för sitt projekt Silverpilen, kedjehus i trä och en del av Deromes nya område Träslövs trädgårdsstad i Varberg.

- Att få denna utmärkelse från Prognoscentret är fantastiskt kul och något vi firar tillsammans med kunder och samarbetspartners. Det värmer extra mycket när det bygger på kundernas upplevelse från första kontakt till att de är inflyttade i huset berättar Fredrik Johansson, Projektledare Derome Bostad.

Tät dialog under resan
En viktig del av framgången har i detta fall handlat om en tydlig planering och en god kommunikation.

- Att köpa en bostad är en stor affär och ger upphov till många frågor och funderingar. Vårt mål är att underlätta med en tydlig kommunikation och en nära dialog under hela resan. Jag upplever att detta samarbete har fungerat väldigt bra och dessutom har vi kunnat luta oss mot en tydlig planering av projektet från start till mål.

Trähusområde med god grannsamverkan
Silverpilen är en del av Träslövs trädgårdsstad och ett område under utveckling. Här bor många familjer som trivs med läget nära fritidsaktiviteter, hav och stad. Bland annat Andreas och Josefine som flyttade in i det första kedjehuset hösten 2020.

- För oss med tre barn är detta ett klockrent upplägg. Här finns gott om familjer och vi har mountainbikeklubben runt hörnet och cykelavstånd till både centrum och stranden vid Apelviken. Själva huset upplever vi som välplanerat, av hög kvalitet och det känns bra i hjärtat att det är byggt i trä.

Närhet trots fysiskt avstånd
Det goda samarbetet är också något som bekräftas av familjen som dessutom genomförde hela sin bostadsresa på distans.

- Vi bodde i Värmland under byggtiden och här har Derome med projektledaren Fredrik i spetsen varit ett utmärkt stöd. Han fanns ständigt tillgänglig för frågor och supportade oss vid beslut kring materialval när vi inte kunde vara fysiskt på plats. Det kändes som avståndet var kort, trots att vi genomförde allt från distans.

Fakta om undersökningen: Prognoscentrets NKI-undersökning bygger på totalt cirka 13 000 svar från köpare av nyproducerade bostäder och småhus under 2021. Undersökningen omfattar cirka 65 företag. Prognoscentrets branschmätning följer allmän praxis inom nöjdhetsmätningar och resultaten är därmed jämförbara med NKI-värden från till exempel Svenskt Kvalitetsindex. NKI är en sammanvägning av tre frågor som besvaras på en tio-gradig skala. Resultatet omräknas till ett index mellan 0 och 100. Värden mellan 65 och 75 innebär medelgod kundnöjdhet. Läs mer hos Prognoscentret

Och här finns mer information om Silverpilen hos Derome Bostad.

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. År 2022 är vi 2800 medarbetare med en förväntad omsättning på 11 miljarder.

Lisa Nord Svahn
Marknadschef | BOSTAD