2021-04-13 09:00Pressmeddelande

Derome öppnar serviceverkstad

Nadine Marberg och Lars Hilpold på Derome i Mölndal ansvarar för den nya serviceverkstaden.Nadine Marberg och Lars Hilpold på Derome i Mölndal ansvarar för den nya serviceverkstaden.

Derome fortsätter satsa på tjänster som stärker helhetserbjudandet och effektiviserar vardagen för yrkeskunderna, nu startar företaget serviceverkstad i Mölndal och fler satsningar är att vänta.

- Att kunna lämna in sina verktyg och maskiner på service är en tjänst som vi vet är efterfrågad av våra kunder och som dessutom ligger i linje med att vi ska vara en långsiktig partner och helhetsleverantör säger Johan Winroth, vd Derome Bygg & Industri.

En växande satsning
Den nya serviceverkstaden öppnar i Mölndal, men kommer också serva verktyg och maskiner som lämnas in på övriga anläggningar i Storgöteborg. Om tjänsten tas emot väl siktar Derome på att utöka till fler regioner.

- Vår nya serviceverkstad är ett bra exempel på hur vi ständigt arbetar med att fördjupa relationen och förenkla vardagen för kunderna. Välfungerande maskiner och verktyg är ett måste för alla hantverkare och att serva dessa minskar risken för kostsamma och onödiga stopp. Att vi på detta sätt förlänger livslängden på produkterna är något vi alla tjänar på.

Entreprenörsdriven utveckling
Det senaste året har Derome aviserat ett antal nya tjänster och verksamheter med syfte att bredda sitt erbjudande, däribland förvärvet av Svensk Bygglogistik och nu senast nyheten att företaget börjar med maskinuthyrning under 2021.

- Vi ser ständigt över vårt erbjudande och har örat mot marken och för en bra dialog med kunderna. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som vill utmana, och det är viktigt att de tjänster och koncept vi tar fram är något som både vi och kunderna kan dra nytta av.

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för 75 år sedan. Vi har ett brett erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. År 2021 är vi 2500 medarbetare med en förväntad omsättning på 10 miljarder.

Johan Winroth
Johan Winroth