2021-06-21 06:00Pressmeddelande

Derome lanserar eget varumärke inom bygg och industri

Derome lanserar det egna varumärket Dereko. Bra och prisvärda produkter med god miljöprestanda. Derome lanserar det egna varumärket Dereko. Bra och prisvärda produkter med god miljöprestanda.

Derome fortsätter utmana och lanserar nu det egna varumärket Dereko som kommer erbjuda ett noga utvalt sortiment av produkter med hög kvalitet, bra pris och god miljöprestanda. Försäljning sker exklusivt via Deromes bygg- och industrihandel.

- Vi gör detta som ett sätt att stärka vårt erbjudande och ge kunderna fler valmöjligheter. Med ett eget sortiment får vi god kontroll över hela produktionskedjan. Vi kan garantera att produkterna håller hög kvalitet och att de är tillverkade på ett schysst sätt med material och metoder som är miljömässigt hållbara - reko produkter helt enkelt säger Johan Winroth, vd Derome Bygg & Industri AB.

Entreprenörskap som drivkraft
Med satsningen på Dereko ges en möjlighet att stärka erbjudandet till kunderna med kvalitetsprodukter till konkurrenskraftiga priser. Och satsningen ligger helt rätt i tiden.

- Kraften för denna satsning kommer från det entreprenörskap som präglar hela Derome och tajmingen känns rätt. Vi har kunderna, volymen och den kompetens som behövs för att utveckla detta affärsområde och ser en stor potential i att detta kommer bidra till att vi kan fortsätta att utmana och ta marknadsandelar säger Johan Winroth, vd Derome Bygg & Industri AB.

Derome är garant för kvaliteten
Produkterna inom Derekos sortiment kommer att säljas exklusivt via Deromes butiker och webbhandel. Satsningen startar med infästningsprodukter i form av trall- och träskruv och ambitionen är att utöka erbjudandet successivt.

- Derome är ett varumärke som står för kvalitet och schyssta affärer och det är något som ska avspeglas i Dereko. Den första produktgruppen som lanseras är infästningsprodukter där trall- och träskruv börjar rullas ut till våra butiker nu i juni. Vi har flera andra produktgrupper på gång och jobbar aktivt med att förenkla vardagen för våra kunder säger Adam Almgren, kategorichef Import & EMV inom Derome.

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. År 2021 är vi 2500 medarbetare med en förväntad omsättning på 10 miljarder.

Johan Winroth
Johan Winroth