2021-11-29 06:45Pressmeddelande

Idag öppnar Deromes nya anläggning i Värnamo

Deromes satsning i Småland rullar på med full fart och nu öppnar företaget sin sjätte anläggning.Deromes satsning i Småland rullar på med full fart och nu öppnar företaget sin sjätte anläggning.

Nu slår Derome upp portarna till familjeföretagets sjätte anläggning i Småland. – Det känns helt fantastiskt, så roligt att äntligen få öppna upp och välkomna kunder, leverantörer och medarbetare till Värnamo, säger platschef Marcus Tornfalk.

Anläggningen kommer stoltsera med ett unikt helhetserbjudande i helt nya och fräscha lokaler som Marcus Tornfalk är mer än nöjd med. – Butiken och ytorna utomhus blev över förväntan. Det ger fantastiska förutsättningar att förenkla och effektivisera vardagen för våra kunder.

Helhetserbjudande i ryggen
När Värnamo nu är igång kan kunderna i regionen vänta sig ett större och bredare sortiment än vad de är vana vid.

– Vi har både bygg och industri här, med ett större järnvarusortiment. Dessutom har vi kranbilar på plats. Och inte minst alla fantastiska medarbetare som ska serva kunderna.

Bygger en vinnande kultur
Öppningen medför ett 20-tal nya tjänster, där många redan har börjat, men fler ska in i teamet.

– Vi söker fortfarande medarbetare och det är verkligen roligt att bygga ett helt lag från grunden. Jag imponeras varje dag över hur öppna och hjälpsamma alla medarbetare är, säger Marcus Tornfalk som flaggar för att en större invigning sker nästa år.

Ett viktigt kliv i Småland
Deromes småländska expansion fortsätter på flera plan och det är något som gläder Deromes vd Johan Winroth.

– Det är full fart i Småland och det är precis vad vi önskar. I Värnamo öppnar vår nya bygg- och industrihandel, men här kommer det även byggas bostäder och anställas virkesinköpare till Deromes skogsverksamhet. Med vår satsning i Värnamo binder vi ihop regionen och kan serva yrkeskunderna ännu bättre. De får den närhet som efterfrågas och ett svårslaget helhetserbjudande.

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. År 2021 är vi 2500 medarbetare med en förväntad omsättning på 10 miljarder.

Johan Winroth
Johan Winroth