2020-12-16 06:30Pressmeddelande

Derome växlar upp med ny bygg- och industrihandel i Värnamo

När Derome öppnar i Värnamo blir detta företagets sjätte anläggning i SmålandNär Derome öppnar i Värnamo blir detta företagets sjätte anläggning i Småland

Strategin om att växa i Småland är solklar och nu är det spikat att Derome öppnar en komplett bygg- och industrihandel i Värnamo, företagets sjätte anläggning i regionen.

- Det har nog inte undgått någon att vi ser offensivt och positivt på framtiden i Småland där vi har stora möjligheter att vinna marknadsandelar och öka kännedomen om vårt heltäckande erbjudande. Det finns ett stor yrkeskunnande i Småland och detta har vi för ögonen när vi utvecklar vår verksamhet i regionen säger Johan Winroth, vd Derome Bygg & Industri AB.

Etableringen i Värnamo ingår i en större Smålandssatsning och är ytterligare ett steg på vägen för att öka kännedomen och bli kundernas förstahandsval. Det följer på nyheten att Derome rekryterat en ny regionchef i Andreas Berg och nyligen förvärvade två starka aktörer i Alvesta Järn & Bygg samt Moheda Järn & Bygg.

Derome satsar långsiktigt
Strategin att etablera sig i Småland är lika långsiktig som offensiv och att vara familjeägt skapar en trygghet för både kunder och medarbetare.

- Genom vår historia har vi ofta satsat när marknaden har varit tuffare, vilket ligger i entreprenörsandan som driver vårt företag framåt, säger Johan Winroth. Vi skapar arbetstillfällen och gör lokala satsningar, det är vi oerhört stolta över.

Planerna för ombyggnationen pågår för fullt och när Värnamo öppnar blir detta den 6:e anläggningen i Småland och 49:e totalt. Att satsningen bara har börjat råder det inget tvivel om och snart kommer fler orter att prydas med Deromes grönvita skyltar.

Komplett erbjudande i rockärmen
Den nya bygg- och industrihandeln i Värnamo öppnar dörrarna efter sommaren och då i Formentas gamla produktionslokaler. Målet är att skapa en toppmodern anläggning med ett heltäckande erbjudande för bygg- och industrikunder.

- Med vår nya anläggning i Värnamo ska vi möta proffskundernas högt ställda förväntningar på vad en bygg- och industrihandel kan erbjuda. Med vår kunskap som grund erbjuder vi ett vinnande och flexibelt koncept med produkter, tjänster och logistiklösningar som förenklar vardagen säger Kristian Andersson, divisionschef inom Derome.

Derome är idag Sveriges största familjeägda träindustri, det har vi blivit genom att hela tiden tillgodose kundernas behov. Vi har sex affärsområden, som samtliga bedriver utveckling och utmanar rådande normer. Vi verkar inom hela kedjan från skog till färdigt hus och har genom våra affärsområden en unik bredd av spetskompetens. Idag är vi 2300 medarbetare och beräknas omsätta 8,5 miljarder kronor under 2020.

Kristian Andersson
Affärsområdeschef