2022-10-21 07:25Pressmeddelande

Derome Maskinuthyrning stärker laget med ny regionchef

Charlotte Hedenborg är ny regionchef för Derome Maskinuthyrning i syd.Charlotte Hedenborg är ny regionchef för Derome Maskinuthyrning i syd.

Derome fortsätter utmana och har höga ambitioner inom maskinuthyrning. Charlotte Hedenborg är ny regionchef i syd med ett viktigt uppdrag att stärka affären och öka kännedomen.

– Vi är väldigt glada att ha Charlotte ombord, hon har suverän erfarenhet, stort nätverk och blir en viktig kugge för att stärka vår position och expansion i regionen säger Isak Gillgren vd Derome Maskinuthyrning.

Varit i branschen länge
Charlotte har en gedigen erfarenhet från maskin- och anläggningsbranschen och har bland annat varit områdeschef för Skanska Rental. Senast kommer hon från Svevia Ballast där hon var arbetschef.

– Jag är väldigt motiverad att ta mig an denna utmaning säger Charlotte. Det som lockade mig var bland annat att komma tillbaka till maskinuthyrningsbranschen och i en roll där jag får jobba nära både kollegor och kunder, något jag saknat.

Ansvarar för fem depåer
Inom sitt ansvarsområde kommer Charlotte ha fem depåer i södra Sverige och sin bas i Ängelholm, hon ser positivt på framtiden trots allt som händer på marknaden just nu.

– Vi har respekt för framtiden, men vi har ett fortsatt stort intresse för våra produkter och tjänster. Jag hoppas och tror på större expansionsplaner framåt, och ser stor potential i bland annat Malmö. Där gör vi en satsning och har bland annat anställt en depåchef i Sandra Dahlgren - här kommer det hända grejer framöver.

Kulturen en bidragande orsak
Ett stort fokus inledningsvis handlar om att lära känna företaget, medarbetarna och kunderna ännu bättre.

– Mitt intryck hittills är positivt. Värderingar är viktigt för mig och jag upplever att Derome lever upp till sina kärnvärden kring bland annat enkelhet och drivkraft. Att Derome dessutom är ett entreprenörsdrivet familjeföretag var en viktig faktor i mitt beslut att ta rollen.

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. År 2022 är vi 2800 medarbetare med en förväntad omsättning på 11 miljarder.

Isak Gillgren
Isak Gillgren