2021-09-08 11:43Pressmeddelande

A-hus lanserar nytt huskoncept format av kunderna

På bilden ser du Villa Hällevik modern & Villa Hällevik KlassiskVilla Hällevik modern & Villa Hällevik Klassisk

A-hus är en av landets ledande småhustillverkare och lanserar nu ett helt nytt och uppdaterat hussortiment som formats av kunderna. Lanseringen ska stärka A-hus utbud av småhus och leda företaget till att ta ytterligare marknadsandelar.

Sedan 2015 har A-hus gått från av vara åttonde till landets femte största hustillverkare. En stor del av framgångssagan är huskonceptet Favorithem som är populär hos kunderna. Nu lanserar A-hus ett nytt hussortiment som fått namnet Standardhus – ett hussortiment där tidigare, nuvarande och framtida kunder fått vara med och forma det nya hussortimentet.

- Med Standardhusen möter vi våra kunders behov i många avseenden. Flera av våra husmodeller lämpar sig för hemarbete, vilket vi märkt är viktigt för våra kunder. Och köksförråd, vilket vi vet stått högt upp på önskelistan, ingår nu som standard flera av våra husmodeller, säger Lars Westling, tf. divisionschef på A-hus.

Fler stilar - samma höga standard
Standardhusen kännetecknas av hög grundstandard i alla materialval, oavsett val av husmodell. Man har även utökat tillvalssortimentet med fler valmöjligheter för egen design och anpassning. Husen erbjuds i två stilar – klassisk och modern, där kunden enkelt sätter sin egen prägel på husets exteriöra utseende. Interiört går det att välja mellan tre stilpaket: skandinavisk, industri och tradition.

- Med stilpaket gör vi det enklare för våra kunder att hitta rätt stil och skapa sig en röd tråd i huset. Det tror vi också är viktig utifrån hållbarhetssynpunkt. Dessutom har vi vässat våra digitala plattformar ytterligare, allt för att fortsatt öka enkelheten i husköpet och inspirera våra kunder, säger Elin Strömberg marknadsansvarig på A-hus.

Det nya sortimentet lanserades tisdag den 7 september, med ny huskatalog och uppdatering på alla A-hus digitala plattformar. A-hus tidigare huskoncept Kärleksfulla hem finns kvar, men benämns istället som Inspirationshus.

A-hus ingår i Deromekoncernen som är Sveriges största familjeägda träindustriföretag.

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. År 2021 är vi 2500 medarbetare med en förväntad omsättning på 10 miljarder.

Lars Westling
Divisionschef I A-hus