2024-02-27 07:29Pressmeddelande

Stort intresse för inspirationskväll om villadrömmar

Stort intesse, med närmare 100 anmälda, för Varbergshus inspirationskväll.Stort intesse, med närmare 100 anmälda, för Varbergshus inspirationskväll.

Närmare 100 husdrömmare har anmält intresse för Varbergshus kommande inspirationskväll på huvudkontoret på Stålgatan. Öppet hus, expertrådgivning och en uppdatering om hållbara val och möjligheter lockar besökarna.

- Det känns fantastiskt kul att intresset är så stort. Vi tycker oss se en liten ljusning på marknaden med fler besökare på våra husvisningar och fler offertförfrågningar. Det här är ytterligare en indikation på att många kanske snart är redo att gå från dröm till verklighet, förklarar Annica Svahn, säljare och husdesigner på Varbergshus som tillsammans med sina kollegor finns på plats för att ge råd och guidning i byggprocessen.

Insikter om hållbart byggande
Under kvällen kommer Deromes Utvecklings- och forskningschef Anders Carlsson att dela med sig av insikter om hållbart byggande i trä och på samma tema följer Martina Liljeroth från Pur interiör som inspirerar till återbruk och hållbara inredningsval.

Inspiration till hela husresan:

• Varbergshus visar upp sin nyrenoverade materialutställning ihop med samarbetspartners som Kährs, Siemens, Svedbergs och Marbodal.
  • Colorama och Varbergs kakelhus visar upp det senaste inom material och design.
  • Mäklare och Nordea finns på plats för att svara på frågor om husbyggarprocessen.

Media välkomnas:

När: Torsdagen den 29/2 kl. 17.00 – 20.00.

Var: På Varbergshus huvudkontor på Stålgatan 7.

Hur: Anmälan görs till kajsa.karlsson@derome.se

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för över 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. Vi är idag 2600 medarbetare med en omsättning på cirka 10 miljarder.

Kajsa Karlsson
Kajsa Karlsson