2022-08-24 12:20Pressmeddelande

Derome utses till Årets Företagare i Halland

Peter Mossbrant och Magnus Andersson från Derome tar emot priset från Brittis Benzler landshövding i Halland. Foto: Emma Gunnarsson. Peter Mossbrant och Magnus Andersson från Derome tar emot priset från Brittis Benzler landshövding i Halland. Foto: Emma Gunnarsson.

Under våren blev Derome årets företagare i Varbergs kommun och nu står det klart att familjeföretaget vinner i regionen och får representera Halland i Sverigefinalen den 15 oktober. Deromes koncernchef Magnus Andersson var på plats under ceremonin på Halmstad slott.

- Det känns otroligt bra och jag är glad och stolt över alla medarbetare som har bidragit till att Derome vinner denna utmärkelse. Det är helt klart vår starka och familjära företagskultur som lagt grunden där vi satsar mycket på att ha roligt ihop och utveckla företaget tillsammans.

Fem finalister gjorde upp om titeln
Hallandsfinalen bestod av fem företag i kategorin Årets Företagare och det var en ordentlig bredd på entreprenörerna som tog plats i finalen.

- Halland är fullt av starka företag och duktiga entreprenörer och det märktes tydligt på dagens startfält. Vi ser fram emot finalen på Blå Hallen i höst och hela företaget håller tummarna för att vi får resa hem med en guldmedalj i bagaget säger Magnus Andersson.

Bakom tävlingen står organisationen Företagarna och kriterierna handlar bland annat om hur företagen bidrar till samhällsutvecklingen på ett positivt sätt. Till exempel genom att stötta det lokala föreningslivet och jobba aktivt med hållbarhetsfrågor. Mer information om tävlingen: foretagarna.se

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. År 2022 är vi 2800 medarbetare med en förväntad omsättning på 11 miljarder.