2021-10-04 07:10Pressmeddelande

Derome fördjupar sin satsning på Rosa Oktober

Derome breddar arbetet med Rosa Oktober. Målet är att samla in ännu mer pengar till forskningen om bröstcancer.Derome breddar arbetet med Rosa Oktober. Målet är att samla in ännu mer pengar till forskningen om bröstcancer.

I år fördjupas Deromes satsning på Rosa Oktober med fler initiativ som ska samla in pengar till Bröstcancerförbundet och deras viktiga arbete kring forskningen om bröstcancer och stöd till drabbade.

Sedan 2018 har Derome varit rosa under oktober och i år kommer satsningen synas ännu tydligare mot både kunder och medarbetare. Företaget satsar bland annat på försäljning av rosa bandet och att skänka pengar vid försäljning av virkespaket, byggmaterial, granplantor och vid husvisningar och bostadsförsäljningar. Dessutom kläs virkesinköpare och säljpersonal i rosa t-shirts för att ge extra uppmärksamhet till kampanjen. 

- Ansvarstagande är ett av Deromes kärnvärden och långsiktighet ett annat. Vi ser detta engagemang som ett bra exempel på hur vi i praktiken försöker leva efter vår värdegrund och samtidigt är med och bidrar till Bröstcancerförbundets viktiga arbete. Vi har både kunder och medarbetare som drabbats, eller som är nära anhörig, säger Magnus Andersson, koncernchef Derome. 

Målet är att slå förra årets insamling
Precis som tidigare år uppmuntras både medarbetare, kunder och samarbetspartners att bidra till Deromes digitala insamlingsbössa. Förhoppningen är att årets insatser ska överträffa resultatet från tidigare år.

- Det känns riktigt bra att vi kan bredda satsningen och få med fler delar i verksamheten. Ansvarstagande finns som en röd tråd inom Derome och vi hoppas på ett stort engagemang från både kunder och medarbetare. Vi kommer göra allt vi kan för att överträffa summan från förra årets insamling som landade på cirka 100 000 kronor säger Ulrika Gustavsson, marknadsansvarig inom Derome.

Engagemang under hela hösten
Arbetet med Rosa oktober kommer märkas på olika sätt inom verksamheten och via sociala medier. Det blir även en språngbräda till november då satsningen på Mustachkampen tar över stafettpinnen.



Om Derome

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. År 2021 är vi 2500 medarbetare med en förväntad omsättning på 10 miljarder.


Kontaktpersoner

Daniel Neander
Marknadschef
Daniel Neander
Derome Bygg och Industri