2022-11-07 08:30Pressmeddelande

Derome öppnar sin nya bygghandel i Strömstad

Nu öppnar Derome i Strömstad och hela teamet står redo att ta emot kunderna.Nu öppnar Derome i Strömstad och hela teamet står redo att ta emot kunderna.

Som ett sätt att stärka närvaron i Bohuslän och vara ännu närmare kunderna väljer Derome att etablera en helt ny bygghandel i Strömstad. I morse var det dags att klippa bandet och välkomna kunderna till anläggningen.

- Att vi nu är igång känns väldigt skoj efter allt hårt jobb och alla förberedelser. Vi har fått ihop ett riktigt härligt gäng i personalen som jag är säker kommer göra allt för att besökarna ska trivas hos oss säger Erik Antonsson som är platschef.

Allt material under tak
Lokalerna i Strömstad är helt nybyggda vilket betyder att de kunnat utformas med målet att förenkla logistiken och anpassas helt utifrån kundernas behov berättar Erik.

- Lokalerna är både rymliga och ändamålsenliga. Dessutom har vi en rejäl konkurrensfördel med att allt material kan lastas under ett och samma tak. Det gör det smidigt och enkelt att besöka oss.

En smidigare vardag
En av de kunder som sett fram emot öppningen är HNH Entreprenad som är ett välkänt namn i Strömstad med omnejd. René Nielsen är ägare och ser fördelar med den nya bygghandeln.

- Vi har varit kunder hos Derome i Tanumshede i många år, men för oss som utgår från Strömstad blir detta ännu smidigare. Det underlättar och betyder att vi kan träffa Deromes säljare på hemmaplan, se lagret och ta med våra kunder för att visa upp produkter och material.

Ett heltäckande erbjudande
Öppningen i Strömstad följer Deromes plan att alltid finnas vid kundernas sida genom stark lokal närvaro och hög kunskap berättar Johan Winroth, vd Derome Bygg & Industri AB.

- Vår etablering i Strömstad är ett bra exempel på hur vi väljer att expandera i regioner där vi redan är verksamma. Vi gör stora satsningar inom hållbarhet, logistik och digitalisering, tillsammans med kunskapen ute på våra anläggningar dukar vi fram ett svårslaget helhetserbjudande för yrkeskunden.

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. År 2022 är vi 2800 medarbetare med en förväntad omsättning på 11 miljarder.

Johan Winroth
Johan Winroth