2022-01-13 06:30Pressmeddelande

Derome och Serneke utmanar tillsammans

Ramavtal tecknas mellan Derome och Serneke. På bild: Jesper Hartelius inköpschef Serneke, Daniel Gudmundsson, inköpsstrateg Serneke, Peter Gustafsson, försäljningschef Derome, Markus Persson, avtalsansvarig Derome.Ramavtal tecknas mellan Derome och Serneke. På bild: Jesper Hartelius inköpschef Serneke, Daniel Gudmundsson, inköpsstrateg Serneke, Peter Gustafsson, försäljningschef Derome, Markus Persson, avtalsansvarig Derome.

Nu står det klart att Derome och Serneke tecknat ett ramavtal som omfattar Deromes helhetserbjudande av byggmaterial, järnvaror och bygglogistik – ett avtal som sträcker sig över två år med option på ytterligare ett år.

- Vi är fantastiskt nöjda och ser stor potential i detta samarbete. Serneke är en kund som drivs av liknande värden med fokus på drivkraft och enkelhet. De har haft en imponerande tillväxt och det känns riktigt bra att vi i ännu högre grad kan vara med och förenkla och effektivisera med vårt helhetserbjudande samt våra tjänster säger Peter Gustafsson, försäljningschef inom Derome.

Skräddarsydd potential
Avtalet gäller i alla Deromes befintliga regioner och omfattar alltså hela erbjudandet från materialförsörjning till bygglogistik.

- Vi har byggt upp ett förtroende hos Serneke som ser ett stort mervärde i att vi kan erbjuda marknadens bredaste verktygslåda. Att vi dessutom satsar stort på våra egna fossilfria transporter och finns nära i de regioner vi är aktiva ger oss utmärkta möjligheter att kunna skräddarsy leveransflöden och erbjuda en hög flexibilitet.

Fokus på ökad effektivitet
Serneke är idag en av Sveriges största byggkoncerner med ett heltäckande erbjudande inom entreprenad och projektutveckling.

- Vi gläds åt att vi nu formaliserar och fördjupar samarbetet med Derome. Avtalsdiskussionerna har präglats av öppenhet och engagemang, vilket jag tycker borgar för en god samverkan framåt. Detta avtal är helt i linje med vår inköpsstrategi och vi ser fram emot ett fortsatt gynnsamt samarbete i många år framöver, säger Jesper Hartelius, inköpschef Serneke.

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden.

Peter Gustafsson
Försäljningschef