2023-11-14 07:36Pressmeddelande

Derome i Stenungsund flyttar tillbaka efter skredet

Glada miner efter beskedet att Derome får flytta tillbaka till sin bygghandel i Stenungsund.Glada miner efter beskedet att Derome får flytta tillbaka till sin bygghandel i Stenungsund.

Sedan jordskredet på E6 den 23 september har bygghandeln i Stenungsund varit stängd och avspärrad. Från företagets tillfälliga lokaler kom igår den positiva nyheten att avspärrningen är hävd vilket innebär att bygghandeln får öppna och välkomna kunderna tillbaka berättar en nöjd platschef, Fredrik Anderberg.

– Det har varit en tuff tid, men samtidigt en spännande utmaning att lösa problem i en svår situation. Våra kunder har varit förstående, uppmuntrande och villiga att hjälpa till. Från och med denna vecka kan vi återigen ge kunderna den förstklassiga service som de förtjänar.

En hjälpande hand
Under tiden som bygghandeln varit stängd har verksamheten kunnat bedrivas genom ett stort engagemang hos medarbetarna och ett nära samarbete mellan Deromes övriga anläggningar i närområdet - men också genom en hjälpande hand på lokalt håll.

– Jag är otroligt stolt och tacksam för alla kollegor som gjort detta med en härlig vilja och ett glatt humör. Jag vill också rikta ett stort tack till vår kund Byggdax/Städax/Johnssons lyft och transport som öppnade sina lokaler för oss. Detta är ett fint exempel på styrkan i nära och lokala samarbeten.

Öppningen av bygghandeln kommer uppmärksammas på lite olika sätt under veckan, bland annat på onsdagen då personalen tänder grillen och dukar fram både lunch och bra erbjudanden i butiken.

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för över 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. År 2022 var vi 2800 medarbetare med en omsättning på cirka 11 miljarder.

Daniel Neander
Marknadschef