2022-05-13 07:40Pressmeddelande

Anders Carlsson på Derome kan bli Årets Träbyggare

Deromes hållbarhetschef Anders Carlsson nomineras för sitt sätt att sprida kunskap och inspiration i branschen.Deromes hållbarhetschef Anders Carlsson nomineras för sitt sätt att sprida kunskap och inspiration i branschen.

- Ska det bli verkstad i hållbarhetsarbetet måste vi jobba tillsammans, och utbyta erfarenheter om både framgångar och utmaningar. Det säger Deromes hållbarhetschef Anders Carlsson, som nomineras till priset Årets Träbyggare - just för sitt sätt att sprida kunskap och inspiration i branschen.

Forskningsinstitutet Research Institutes of Sweden (RISE), branschorganet Trä- och Möbelföretagen (TMF) och innovationsarenan Smart Housing Småland delar i år för första gången ut priset Årets Träbyggare.

Priset vill uppmärksamma personer som:
• bidrar till utvecklingen av träbyggandet
• gärna delar med sig av sina erfarenheter till gagn för branschen
• inspirerar andra till att medverka i utvecklingen
• agerar som en ambassadör för ett hållbart träbyggande

Organisationer med koll
En av de som nomineras är Deromes hållbarhetschef Anders Carlsson. Med lång erfarenhet av innovation och utveckling inom träbranschen värderar han uppmärksamheten högt.

- Det är ju ett pris som vill premiera kunskapsspridning, och är det några som har koll på vilka som driver innovation och inspiration och hållbarhet i träbranschen så är det de här tre. Så jag är väldigt stolt och glad!

Även bland de medtävlande finns en stark Deromekoppling. Nominerad till Årets Träbyggare är dessutom Göteborgs stads innovationsledare Elsa Fahlen - som samarbetat tätt med Anders Carlsson och Derome i bygget av fossilfria förskolan Hoppet. Den tredje nominerade är Janina Östling, hållbarhetschef för träindustriföretaget Isotimber.

Priset till Årets Träbyggare delas ut på Trähusdagarna, som arrangeras 17 maj på Elmia i Jönköping.

Prata mer med Anders:
Anders Carlsson, anders.carlsson@derome.se, 0300-56 88 12

Presskontakt:
Weronica Lundgren, Koncernmarknadschef, weronica.lundgren@derome.se, 0702-255418

Derome är ett familjeföretag i ständig utveckling med drivkraften och viljan att göra saker bättre. Entreprenörsandan som driver oss idag har funnits med sedan starten för 75 år sedan. Vi har ett brett och unikt erbjudande med allt från trä-, bygg-, järn- och industrivaror till färdiga hus och bostadsområden. År 2022 är vi 2800 medarbetare med en förväntad omsättning på 11 miljarder.

Relaterad media